De praktijk

Nieuwe patienten

Wij zijn verheugd u als nieuwe patiënt te mogen verwelkomen! Op deze pagina vindt u alle belangrijke informatie over onze praktijk, werkwijze en wat u kunt verwachten tijdens uw eerste bezoek.

Uw eerste afspraak

Wij verzoeken u vriendelijk om 10 minuten vóór de afspraak aanwezig te zijn en het volgende mee te nemen:

  • Een geldig identiteitsbewijs (wij kunnen om uw BSN vragen).
  • Een recent medicatieoverzicht (indien van toepassing).
  • Tandheelkundige gegevens van uw vorige tandarts (vraag deze op en stuur ze naar assistent@dentalorisenkhuizen.nl).

Tijdens uw eerste afspraak voeren wij een intake uit (C001). De kosten hiervoor kunt u raadplegen op www.allesoverhetgebit.nl, waar u een overzicht vindt van alle tandheelkundige tarieven.

 

Spoedgevallen

Als patiënt van onze praktijk kunt u vanaf dag één gebruikmaken van onze spoeddienst. Raadpleeg onze website spoedgevallen voor de benodigde spoedgegevens.

 

Vergoedingen en betaling

Wij werken samen met Infomedics voor onze declaraties:

  1. Infomedics dient de declaratie in bij uw verzekeraar.
  2. Na verrekening ontvangt u een factuur voor het resterende bedrag.

Meer informatie over betalingen vindt u op onze website.

Belangrijke aandachtspunten:

  • Geen BSN? Patiënten zonder BSN dienen direct aan de balie te betalen. Declaratie via uw verzekeraar is dan niet mogelijk.
  • Zelf indienen? Als u de declaratie liever zelf indient bij uw verzekeraar, kan Infomedics het bedrag rechtstreeks aan u factureren.
  • Contant betalen? Dit kan aan de balie.

 

Afspraken en verhindering

Wij verzoeken u om uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Indien dit niet gebeurt, zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen.

Na drie keer zonder bericht afzeggen of niet verschijnen, zijn wij genoodzaakt uw inschrijving te beëindigen.

 

Privacy en klachtenregeling

Wij hanteren de richtlijnen van de AVG voor de bescherming van uw persoonlijke gegevens. Alle gegevens worden veilig bewaard, en gevoelige informatie (zoals verwijzingen en recepten) versturen wij via Zorgmail. Wilt u meer informatie over Zorgmail? Vraag het gerust aan onze balie.

Heeft u een klacht of bent u niet tevreden over een behandeling? U kunt uw klacht mailen naar: assistent@dentalorisenkhuizen.nl.

 

Praktijkregels

Een volledig overzicht van onze praktijkregels vindt u op onze website: Huisregels.

Wij staan voor je klaar

Maak een afspraak

Met goede mondhygiëne kunnen vrijwel alle gebitsproblemen voorkomen worden, zoals ontstoken tandvlees of gaatjes. Maak snel een afspraak met een van onze tandartsen.